Karşıyaka Devremülk İptali Avukatı

Devremülk sözleşmesi nasıl iptal edilir, devremülk ihtarname, devremülk cayma hakkı, karşıyaka devremülk avukatı, bostanlı devremülk avukatı, izmir devremülk iptali avukatı, devremülk iptal ihtarnamesi örneği gibi merak edilen hususları sizler için değerlendirdik. Cayma hakkı süresi geçse de iptal edilir mi sorusunun cevabı için devremülk avukatı arayın.

Karşıyaka Devremülk İptali Avukatı, yazısına geçmeden önce devremülk nedir bunu açıklamak gerekir. Devremülk bir paylı mülkiyet çeşididir. Temel düzenlemesi 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu içerisinde yer alır ancak çoğu devremülk sözleşmesi adı altında yapılan sözleşme devre tatil özelliği taşıdığından Devre Tatil ve Uzun Süreli Tatil Hizmeti Sözleşmeleri Yönetmeliği’nde de uygulama alanı bulmaktadır. Bağımsız bir yapının mülkiyetinin birden çok kişiye ait olması ve kullanım haklarının 15 günden az olmayacak şekilde belirli günler olarak düzenlenmesi durumudur. Bu durumda kişi devremülk hakkı sahibi olur. Devremülk sözleşmesi genellikle tatil yerleri için kurulur. Kişiler bazı tatil yerleri için genellikle 15 günlük kullanım hakkını kapsayacak tapu edinirler. Bu mantığa göre satışı, karlı bir iş olması dolayısıyla sektörü hareketlidir ve insanlara sıkı bir reklam faaliyeti eşliğinde satılır. Bu reklam faaliyeti çoğu zaman karşıdaki kişiye belli etmeden onu satın almaya mecbur bırakır cinstendir. Agresif ve emrivaki dolu hatta dolandırıcılık niteliğinde bir pazarlama süreci ile kişiler genellikle devremülk almaya ikna olur. Böyle bir zora maruz kalan kişilerin pişman olup devremülk sözleşmesini iptal etmek istemeleri halinde nasıl hareket etmesi gerekir sorusunun cevabı yazımızın konusunu oluşturmaktadır. Aşağıda da ayrıntılarına değineceğimiz üzere konunun doğru anlaşılabilmesi için yazının tamamının okunması gerekir.

Devremülk Sözleşmesi İptali, devre mülk sözleşmesinden cayma, devre mülk sözleşmesinin feshi, devre tatil sözleşmesinden cayma, devre tatil sözleşmesinin feshi, devremülk iptali, izmir devremülk mağdurları için yanıtladık.

Devre mülk sözleşmesi, Kat Mülkiyeti Kanununda düzenlenmiştir. Kat Mülkiyeti Kanununun 57.maddesine göre “ Mesken olarak kullanılmaya elverişli bir yapı veya bağımsız bölümün ortak maliklerinden her biri lehine bu yapı veya bağımsız bölümden yılın belli dönemlerinde istifade hakkı, müşterek mülkiyet payına bağlı bir irtifak hakkı olarak kurulabilir ve bu hakka devre mülk hakkı ” adı verilir. Daha basit anlatımla devre mülk hakkı; Konut niteliğindeki bir gayrimenkulün kullanımının yılın çeşitli zamanlarında farklı maliklere bırakıldığı ortaklık usulüdür. Devre mülkün süresi en az 15 gündür. Devre mülk hakkı müşterek mülkiyet ve irtifak hakkı müesseseleri üzerine kurulmuştur. Kat Mülkiyeti Kanunun. 58.maddesi gereğince devre mülk hakkı, ancak mesken nitelikli kat mülkiyetine veya kat irtifakına çevrilmiş yahut müstakil yapılarda kurulabilir. Yani bir işyeri, arsa, ofis gibi taşınmazlarda devre mülk hakkı kurulamaz. Devre mülk hakkının kurulabilmesi için Kat Mülkiyeti Kanununun 61.maddesi gereğince taraflar arasında bir devre mülk sözleşmesinin yapılması gerekir. Devre mülk sözleşmesi, devre mülke geçilmiş bir yapıda ortak malikler arasında dönem süresi, devir ve teslimi ile istifade şekil ve usulleri, yöneticilerin seçimi ile hak ve sorumlulukları, büyük onarım için ayrılacak dönem, bakım masrafları gibi hususlar hakkında düzenleme yapan bir sözleşmedir. Devre mülk satılabilir, kiralanabilir, kullanılabilir, hediye edilebilir, miras olarak bırakılabilir. Devre mülkün kullanım tarihleri, belirlenen tarihler arasında olabilir. Her sene sadece belirlenen tarihler arasında kullanılabilir. Bu tarihler arasında devre mülk hakkı kullanılmazsa başka bir tarihe devredilemez.

Cayma hakkı süresi geçse de iptal edilir mi?

Evet.

Tüketici Tatil Hakkından Faydalanmadığına Göre Sözleşme İmzalanmış Olsa Dahi Sürenin Askıda Kaldığı – Davacının Gönderdiği İhtarname ile Cayma Hakkını Süresinde Kullandığı ve Buradan Hareketle Sözleşmenin Feshi ve Ödemelerin İadesi Talebinin de Haklı Olduğu Sonucuna Varılması Gerektiği/Davacının Karar Düzeltme İsteminin Kabulüyle “Onama” Yönündeki HGK’nun Kararının Kaldırılması ve Direnme Kararının Özel Daire Bozma Kararında Belirtilen Gerekçelerle Bozulması Gerektiğine yönelik Yargıtay Kararları mevcuttur.

Boşanma davasında mal kaçırma başlıklı yazımız için tıklayın.

Açıkladığımız pek çok konuyu ele aldığımızda devremülk iptali ücreti yılı için kesin bir ücret söylememiz mümkün değildir. Ancak genel çerçevede bilgi vermesi için İzmir Barosu Ücret Tarifesi‘ni sizlerle paylaşıyoruz. Tıklayın.

Manisa Boşanma Avukatı, Kemalpaşa Boşanma Avukatı Ali Berkin Denizaslanı‘na ulaşmak için tıklayın.

Saruhanlı Boşanma Avukatı ve Bostanlı Anlaşmalı Boşanma Davası Avukatı için tıklayın.

devre mülk sözleşmesinden cayma, devre mülk sözleşmesinin feshi, devre tatil sözleşmesinden cayma, devre tatil sözleşmesinin feshi, devremülk iptali, izmir Devremülk Mağdurları, Karşıyaka Devremülk İptali Avukatı

Bir önceki yazımız olan Boşanma Davasında Mal Kaçırma başlıklı makalemizde bayraklı mal kaçırma avukatı, boşanma davasında eve nasıl tedbir konur ve Boşanma davasında mal kaçırma hakkında bilgiler verilmektedir.