Karşıyaka Cinsiyet Değiştirme Avukatı

karşıyaka cinsiyet değiştirme avukatı, bostanlı cinsiyet değiştirme davası avukatı, izmir cinsiyet değiştirme avukatı, alsancak cinsiyet değiştirme davası avukatı, cinsiyet değiştirmeye izin davası, trans bireylere karşı şiddet avukatı, cinsiyet değişikliği dava dilekçesi, izmir lgbt avukatı, cinsiyet değiştirme ücreti, cinsiyet değiştirme davası avukatı ücretleri, cinsiyet değiştirme ameliyatı ücretleri, nüfusta cinsiyet ve isim değişikliği davası gibi merak edilen hususları sizler için yanıtladık.

CİNSİYET DEĞİŞTİRME DAVASI AVUKATI, ARAMAK İÇİN TIKLAYIN.

Karşıyaka cinsiyet değiştirme avukatı olarak, belirtmek istemekteyiz ki, cinsiyet değişikliği davası iki safhalı bir davadır. Bu davanın ilk safhası ve önkoşulu, cinsiyet değişikliğine izin davasıdır. Türk Medeni Kanunu m. 40 temelindeki düzenleme uyarınca, cinsiyetini değiştirmek isteyen kimsenin bunun için Mahkeme’den dava ikame etmek suretiyle izin alması gerekecektir. Yasada bu iznin verilmesinin şartları belirtilmiştir. Şöyle ki; talep sahibinin onsekiz yaşını doldurmuş bulunması ve evli olmaması; bununla birlikte transseksüel yapıda olup, cinsiyet değişikliğinin ruh sağlığı açısından zorunluluğunu ve üreme yeteneğinden sürekli biçimde yoksun bulunduğunu bir eğitim ve araştırma hastanesinden alınacak resmi sağlık kurulu raporuyla belgelemesi koşullarının birlikte bulunması zorunludur.

karşıyaka cinsiyet değiştirme avukatı, araştırma hastanelerinde bulunan cinsel kimlik konseyinden rapor talep etmektedir. İlk aşamada bir psikiyatr, geçiş ameliyatı olmak isteyen kişinin ruhen müsait olup olmadığını inceler. Davacı trans bireylerin daha önce psikolojik tedavi belgeleri varsa bunların sunulması olumlu rapor alınabilmesi için gereklidir. Olumlu rapor akabinde tedavi süreci başlamakta ve bu tedavi süreci akabinde reme yeteneğinden sürekli biçimde yoksun bulunduğunu bir eğitim ve araştırma hastanesinden alınacak resmi sağlık kurulu raporuyla belgelemesi koşulu da yerine geldiğinde yasada izin kararı için aranan şartlar tekemmül etmektedir.

Önce Cinsiyet Değişikliğine İzin Davası, Sonra Nüfusta Cinsiyet Değişikliği Davası

Mahkemece yapılacak yargılama sonrasında, koşulların bulunduğunun belirlenmesi halinde, cinsiyet değiştirme izni verilmektedir. Bu safhadan sonra, verilen izne bağlı olarak amaç ve tıbbi yöntemlere uygun bir cinsiyet değiştirme ameliyatı gerçekleştirildiğinin resmi sağlık kurulu raporuyla doğrulanması halinde, nüfus kayıtlarında cinsiyet değişikliği için ikinci bir dava açılması gerekecektir. Bu davada yapılacak yargılama sonucunda, Mahkemece yasada aranan tüm koşulların gerçekleştiği tespiti halinde, nüfus kayıtlarında cinsiyet değişikliği kararı verilebilecektir. Bununla birlikte, trans bireylerin cinsiyet değişikliği ile birlikte, isim değişikliği de gündeme gelecektir. Nasıl ki aidiyet duyulmayan nüfusta yazılı cinsiyet değişecekse, yine aidiyet duyulmayan nüfustaki ismin de değiştirilmesi de gerekecektir.

Cinsiyet değiştirme davasının ikinci safhası olan nüfusta cinsiyet değişikliği davasının isim değişikliği talepli de açılması mümkündür. Ancak isim değişikliği için uygulamada bazı mahkemeler hastane raporları temelinde cinsiyet değişikliğini yeterli görmekte ise de, çoğu mahkeme isim değişikliği için tanık deliline de başvurmaktadır. Cinsiyet değiştirme davaları, nüfus davaları içinde bir alan olmakla birlikte, kendine has spesifik özellikleri olan bir davadır. Sürecin en etkin şekilde ve davacı trans bireyin haklarını koruyacak şekilde işletilebilmesi için, bu davaların cinsiyet değiştirme davaları alanında uzman avukat aracılığı ile takibinde hukuki yarar mevcuttur. Yani hukuki aşamaları şu şekilde gerçekleşecektir;

1. Cinsiyet Değişikliğine İzin Davası
  2. Değişiklik Sonrası Nüfus Kaydının Düzeltilmesi Davası

CİNSİYET DEĞİŞTİRME DAVASI İÇİN YETKİLİ MAHKEME

Türk Medeni Kanunu m. 40 temelinde açılacak olan cinsiyet değişikliğine izin davasında, görevli ve yetkili mahkeme konusunda sıklıkla sorun yaşanmaktadır. Bu konunun tespiti için doktrin ve güncel Yargıtay ve Bölge Adliye Mahkemesi kararlarının tetkiki zaruridir.

Doktrinde, cinsiyet değişikliğine izin verilmede görevli ve yetkili mahkeme olarak, davacının ikamet mahallinin Asliye Hukuk Mahkemesi gösterilmiştir. Gerek doktrin yaklaşımından, gerekse güncel Yargıtay ve İstinaf Mahkemeleri kararlarından, TMK m. 40 temelinde açılan cinsiyet değişikliğine izin davalarında görevli ve yetkili mahkemenin davacının ikamet mahallinin Asliye Hukuk Mahkemeleri olduğu görüş ve kanaatine varılmıştır.

CİNSİYET DEĞİŞTİRME DAVA DİLEKÇESİ, CİNSİYET DEĞİŞİKLİĞİ DAVASI DİLEKÇE ÖRNEĞİ

Trans bireylerin hayatında dönüm noktası olan konu, cinsiyet değişikliğidir. Bu süreçte, trans bireylerin yaptığı en vahim hatanın, standart dava dilekçeleri örneği kullanarak dava açtıkları olduğu görülmektedir. İnternette cinsiyet değişikliği dava dilekçesi örneği şeklinde bir arama yapıldığında, içinde bazı hatalar dahi barındıran, internetteki bilgi kirliliğinden nasibini almış birtakım dökümanlar görülmektedir. Hatta bu dilekçelerin birine, dilekçenin en üst kısmında, görevsiz olan mahkemeye hitaben davanın açılacağı belirtilmiştir. Bu gibi bir hatayla dava açılsa, mahkeme davayı esasa girmeden görev yönünden reddedecektir ve görevli mahkemeye gönderilme işlemleri yapılacak, ciddi şekilde süre kaybedilecektir.

Cinsiyet değişikliğine izin davası ve nüfusta cinsiyet ve isim değişikliği davası bazı bireylere kendi başlarına da takip edebilecekleri, kolayca netice alabilecekleri dava türleriymiş gibi görünmektedir. Oysa ki, bu alanda geniş içtihatlar ve emsaller bulunmaktadır. Yasanın aradığı kriterler sağlanmadığında red kararı verilebilmekte, akabinde yıllarca sürecek istinaf ve temyiz süreçleri yaşanmaktadır. Tüm bu sürecin uzman bir avukat ile takibinde hukuki yarar bulunmaktadır. Ancak davasını kendisi açmak isteyen bireylerin de dikkat etmesi gereken birtakım hususlar mevcuttur. Öncelikle, her bir dava diğerinden farklıdır. Nasıl ki her bir insan kendine özgü bir bireyse, her trans bireyin de öyküsü ve tecrübeleri kendine has ve özeldir.

İZMİR CİNSİYET DEĞİŞİKLİĞİ AVUKATI

karşıyaka cinsiyet değiştirme avukatı olarak tavsiye etmekteyiz ki, bir dava dilekçesinde öncelikle otobiyografik bilgi verilmeli, birey kendini ne şekilde trans yapıda gördüğünü anlatmalıdır. Otobiyografik bilgiler, hakimin yapacağı ilk tetkikler için önemlidir. Eğer daha önceden psikiyatri veya endokrinoloji bölümlerinden bu yönde alınan raporlar mevcutsa, bunlara yer verilmeli ve gerekli açıklamalar yapılmalıdır. Bununla birlikte, cinsiyet değişikliği davalarında görevli mahkemeler ile ilgili sıkıntılar sıkça yaşanmaktadır. Bir mahkeme kendinin görevsiz olduğuna dair karar verdiğinde, en pratik şey bu karara karşı istinaf yoluna gitmeyip dosyayı görevli olduğu belirtilen mahkemeye göndermek gibi görünmektedir. Ancak dosya gönderildiğinde, bu mahkeme de kendi görevsizliğine hükmederse, olumsuz görev uyuşmazlığı yaşanacaktır ve dosya zorunlu olarak istinaf mahkemesine gönderilecektir. Bu süreçler bir yıllık bir zamana mal olabilmektedir. izmir cinsiyet değişikliği avukatı olarak tüm bu alanlarda müvekkillerimizin yanındayız. Alsancak cinsiyet değiştirme davası avukatı ile iletişime geçin.

Bu nedenle, davanın en başında dava dilekçesinde cinsiyet değişikliğine izin davasında görevli mahkemeyi gösterir şekilde hukuk doktrini ve güncel içtihat destekli bilgilere yer vermek gerekmektedir. Trans bireyler için cinsiyet değişikliği süreci, hayatta bir defa gerçekleşen önemli bir konudur. Nasıl ki ameliyat olunurken alanında uzman cerrah ve hekimler tercih edilecekse, hukuki sürecin de uzman avukat ile takibinde hukuki yarar bulunmaktadır.

Bostanlı İsim Değiştirme Davası Avukatı için tıklayın.

Karşıyaka İsim Değiştirme Avukatı için tıklayın.

Avukat tavsiyesi için tıklayın.

cinsiyet değiştirme davaları, cinsiyet değiştirme davası avukatı izmir, izmir cinsiyet değişikliği avukatı, karşıyaka cinsiyet değişikliği avukat

Bir önceki yazımız olan Karşıyaka İsim Değiştirme Avukatı başlıklı makalemizde annemin soyadını kullanmak istiyorum, bostanlı avukat ve bostanlı isim değiştirme davası avukatı hakkında bilgiler verilmektedir.